Kauno miesto Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos virtualios realybės žaidimas „Mano gatvė 360 laipsnių kampu“

2016 m. pabaigoje Kauno miesto Vinco Kudirkos viešoji biblioteka sėkmingai užbaigė įgyvendinti projektą, kuris skirtas vaikų ir jaunimo informacinių technologijų naudojimo, meniniams ir kitiems bendriesiems gebėjimams ugdyti bei skatinti domėtis savo gyvenamąją aplinka ir jos istorija. Projektas įgyvendintas pasitelkusnt į pagalbą patyrusių gidų vadovaujamas moksleivių grupes, kurios tyrinėjo savo gyvenamąsias apylinkes, bendravo su vietiniais gyventojais, rinko medžiagą apie išlikusius istorinius pastatus ir kultūros paveldą. Pagrindiniais projekto objektais tapo Šančių ir kitos Kauno rajono vietos, daug dėmesio buvo skiriama carinio laikotarpio Kauno tvirtovės statiniams.

Žaidimo dalyviai patrauklia, interaktyvia forma yra supažindinami su paveldo objektais. Į žaidimą yra integruota daugiau negu 100 vnt. vietovių ir pastatų panoraminių nuotraukų. Kuriant žaidimą panaudoti ir Pirmojo pasaulinio karo eksponatai, nemažai  istorinių nuotraukų,  įdomių istorijos fragmentų. Suteikiama galimybė ne tik žaisti, bet ir virtualiai pasivaikščioti po apylinkes ir net užsukti į apleistų pastatų vidų. Žaidimu galima pasimėgauti naudojant Samsung Gear VR realybės akinius, asmeninį kompiuterį (atsisiuntus žaidimą), tinklapyje, išmaniuosiuose įrenginiuose (telefone, planšetiniame kompiuteryje, televizoriuje). Žaidimo dalyvis, virtualiai vaikščiodamas po apylinkes, turi padėti Keliautojui laiku surasti 30 istorinių artefaktų. Juos suradus, pateikiama papildoma įdomi informacija, kuri praplečia žaidimo istorinį kontekstą. Žaidimo metu virtualiai po apylinkes vaikštoma taip, kad atrodo, jog esi ne virtualioje realybėje, o viską savo akimis stebi natūroje. Pateikiama nepagražinta realybė, tad matai ir apleistus kiemus, ir tvirtovių griuvėsius.

Ateityje tikimasi žaidimą išplėsti, į jį įtraukti ir kitas Kauno miesto bei rajono vietas.

Pasak Kauno technologijos universiteto Informatikos fakulteto docento Tomo Blažausko, „Virtuali realybė, leidžianti vartotojui pasijusti taip, lyg jis pats būtų tam tikroje vietoje, turi didžiulį potencialą ir teikia daug galimybių organizuojant patį mokymosi procesą. Didelė tikimybė, jog artimoje ateityje kiekvienam iš mūsų ji taps neatsiejama gyvenimo dalimi.“

Projektą rėmė Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Kauno miesto savivaldybė. Jis įgyvendintas bendradarbiaujant Kauno rajono savivaldybės viešajai bibliotekai, Kauno technologijos universiteto Juozo Tumo-Vaižganto progimnazijai, Kauno jaunųjų turistų centrui, Kauno neįgalaus užimtumo jaunimo centrui.

Žaidimą atsisiųsti galima iš puslapio  http://www.kaunas.mvb.lt/360/

Nuotraukose – vaizdai iš žaidimo.

Literatūra:

  1. Projekto „Mano gatvė 360 laipsnių kampu“ internetinė svetainė. Prieiga per internetą http://www.kaunas.mvb.lt/360/.
  2. Konkurso „Naujasis knygnešys“ svetainė. Prieiga per internetą http://www.naujasis-knygnesys.lt/dalyviai/mano-gatve-360-lapsniu-kampu/15.

Teksto ir nuotraukų autorė Gintautė Riabovaitė

Atnaujinta: 2017-06-08