„Dovanų dėžutė“ muziejams, siekiantiems kurti fizinį ir skaitmeninį turinį derinančias patirtis

„GIFT Box“ (liet. „Dovanų dėžutė“) – tai nemokamų įrankių ir metodų rinkinys, skirtas padėti muziejams kurti ir diegti lankytojų patirtis praturtinančias paslaugas.

„GIFT Box“ yra 2017 m. vasario–2019 m. gruodžio mėn. įgyvendinamo projekto „GIFT“ rezultatas. Europos Sąjungos „Horizon 2020“ tyrimų programos finansuotas projektas subūrė pasaulinio garso menininkus, dizainerius, muziejų profesionalus ir tyrėjus, kurie turi galimybių padėti muziejams kurti hibridines patirtis, derinančias fizinį ir skaitmeninį turinį, kuriančias asmeninį santykį su kultūros paveldu.

„GIFT Box“ muziejams siūlo lengvai valdomus dizaino kūrimo ir planavimo įrankius, taip pat muziejuose išvystytas ir išbandytas programėles bei praktines rekomendacijas iš 10 tarptautinių muziejų.

Projekto oficialioje svetainėje muziejams siūlomos programėlės:

„Gift“ (liet. „Dovana“). Programėlė, skirta sukurti skaitmeninę dovaną artimam žmogui ir pakviesti jį apsilankyti muziejuje: naudojantis programėle ir išmaniuoju telefonu, parodoje nufotografuojami eksponatai, kurie primena pasirinktą žmogų, kilusios mintys įrašomos balso žinutėse. Atvykęs į muziejų dovanos gavėjas gauna programėlę ir parodoje suranda jam išrinktus eksponatus bei išklauso jam skirtas žinutes.

„Never Let Me Go“ (liet. „Nepaleisk manęs“). Ši programėlė veikia kaip inovatyvus audiogidas: sudaro galimybę dviems asmenims, užsidėjus ausines, vienas kitam parinkti programėlės siūlomas užduotis bei apmąstymams skirtus klausimus, žaidimo forma kurti tarpasmeninę kultūrinę patirtį. Muziejaus lankytojai naujai patiria meno erdvę ir susisieja su meno kūriniais asmenišku ir žaismingu būdu.

„One Minute“ (liet. „Viena minutė“). Pasitelkus vaizdo atpažinimą, programėlė identifikuoja eksponatus ir pasiūlo trumpas refleksijas apie juos, atkreipdama lankytojo dėmesį į eksponato detales.

„Gift Wrapper“ (liet. „Dovanų pakuotė“). Programėlės dėka, dovaną muziejaus parduotuvėje išrinkę lankytojai, gali padaryti ją asmeniškesnę pridėdami skaitmeninį turinį: nuorodas į muzikos ar vaizdo įrašus.

„Emotion Mapper“ (liet. „Emocijų žemėlapininkas“). Programėlė veda per parodą pagal pasirinktas emocijas ir sudaro galimybę surinkti duomenis apie lankytojams kylančias emocijas bei vizualizuoti jų reakcijas. Apžiūrėjus eksponatą, programėlėje pažymima patiriama emocija ir įvertinamas jos stiprumas. Parodos pabaigoje programėlė lankytojui pateikia jo emocinių reakcijų vizualizacijas.

„ScannerBox“ (liet. „Skenavimo dėžutė“). Programėlė sudaro galimybę muziejams ir jų lankytojams kurti interaktyvius 3D objektų modelius ir dalintis jais internete.

„Artcodes“ (liet. „Meno kodai“). QR kodo principu veikianti programėlė siūlo fizinę parodą praturtinti skaitmeniniu turiniu, prie eksponatų pridedant išmaniuoju telefonu nuskaitomus markerius, kurių dizainas kuriamas atskirai kiekvienam objektui.

„VRtefacts“.  Užsidėję virtualios realybės akinius muziejaus lankytojai gali liesti 3D eksponatus (jų kopijas) ir pasakoti, kaip jie, virtualioje realybėje matydami kitokius vaizdus, negu liečia, įsivaizduoja liečiamus objektus.

Tekstas parengtas pagal „GIFT Box“ svetainėje https://gifting.digital/ viešinamą informaciją

Atnaujinta: 2019-11-27