Muziejai atranda socialinį tinklą „TikTok“

Praeitais metai milžiniško populiarumo sulaukęs „TikTok“ yra gana naujas socialinis tinklas, kurio esmė – trumpi, daugiausiai iki minutės trukmės vaizdo įrašai su muzika ir įvairiais filtrais. Tai gali būti muzikos įrašai, komedijos eskizai, iššūkiai, reakcijos į tendencijas bei kita veikla. Paprastas naudojimas bei linksmas turinys lėmė, kad pagrindinę „TikTok“ auditoriją sudaro paaugliško amžiaus vartotojai.

„TikTok“ platformą po truputi atranda ir muziejai. Vienas pirmųjų oficialią paskyrą programėlėje susikūrė Metropoliteno meno muziejus. Praeitų metų spalio mėnesį muziejus paskelbė iššūkį #SalutetoClassics (liet. Švęskime klasiką), kuriuo kvietė tinklo vartotojus pamėgdžioti dailės kūrinio sceną ar suvaidinti dailės figūrą. Kaip teigia muziejaus komunikacijos vadovas Kenneth‘as Weinas, „TikTok“ pasiekia milijonus vartotojų, tarp kurių netrūksta meno mėgėjų. Todėl siekiame gilinti ryšį su šia auditorija ir bandome įvairiais kūrybingais būdais pristatyti Metropoliteno kolekciją“.

Karnegio gamtos istorijos muziejus (Carnegie Museum of Natural History), įsikūręs Pitsberge (Pensilvanija) yra dar vienas pavyzdys, kaip sėkmingai galima naudoti „TikTok“. Paprasti muziejaus vaizdo įrašai, kuriuose darbuotojas pasakoja trumpus juokelius apie sraigę, susilaukė daugiau nei milijono patiktukų. Muziejaus rinkodaros vadovas Sloan‘as MacRae’us mano, kad tokios sėkmės vaizdo įrašai susilaukė dėl nuoširdaus ir autentiško turinio. Ne mažesnio populiarumo susilaukė ir Aviacijos lopšio muziejus (Cradle of Aviation Museum), pristatęs trumpus edukacinio pobūdžio vaizdo įrašus su grotažyme #EducatorTom, kuriuose pateikiama glausta informacija apie išradimus ir inovacijas aviacijos istorijoje. Su entuziazmu kurdamas edukacinį turinį ir realų ryšį, šis muziejus atrado savo nišą platformoje.

Muziejai dar tik pradeda tirti „TikTok“ potencialą. Kitų socialinių tinklų, tokių kaip Facebook ar Instragram auditorija yra vyresnė, todėl muziejai galėtų pagalvoti apie kitus būdus pasiekti 13–21 metų amžiaus grupę, kurią sudominti, manoma, yra sunkiausia. Kita vertus, kyla klausimas, ar muziejai turėdami ribotus išteklius, yra pajėgūs kurti patrauklų turinį „TikTok“. Tai reikalauja laiko, o dalis muziejų tikriausiai norėtų ir toliau skirti dėmesį jau naudojamoms socialinių tinklų platformoms. Bet kuriuo atveju, „TikTok“ yra vienas greičiausiai augančių socialinių tinklų ir šiuo metu, kai daugumos muziejų veikla persikėlė į skaitmeninę erdvę, tai būtų galimybė muziejams išbandyti naują platformą ir pasinaudoti jos populiarumu pritraukiant naujas auditorijas.

Tekstą pagal www.museumnext.com ir www.cuseum.com informaciją parengė Kauno regiono muziejų skaitmeninimo centro vyr. metodininkė Daina Zozaitė

Atnaujinta: 2020-04-28