Įgyvendinus projektą „Išmanioji edukacija (II etapas). Meno pinklės“, muziejuje apsilanko daugiau jaunimo

2018-05-29

LDM Laikrodžių muziejus 2017 m. įgyvendino projektą „Išmanioji edukacija (II etapas). Meno pinklės“. Jam dalinį finansavimą (4,5 tūkst. eurų) skyrė Lietuvos kultūros taryba. Tai tęstinis projektas, kuris buvo parengtas 2016 m. sėkmingai įgyvendinus pirmąjį projekto etapą – „Išmanioji edukacija. Zodiako žvaigždynai“. Pirmajame projekto etape dalyvavo 9–13 m. moksleiviai, o jo vykdymui buvo įsigyta 15 planšetinių kompiuterių ir sukurta edukacinė aplikacija „Zodiako žvaigždynai“. Įgyvendinus II projekto etapą – „Meno pinklės“, per pirmuosius 5 mėnesius išmaniąja edukacija pasinaudojo 317 uostamiesčio vyresniojo amžiaus  moksleivių.

Edukacinis užsiėmimas „Meno pinklės“ – interaktyvi edukacinė programa, skirta 7–12 kl. jaunuoliams. Edukacinių užsiėmimų dalyviai mokomi tyrinėti, vertinti bei interpretuoti įvairių epochų, meninių stilių vaizduojamosios ir taikomosios dailės kūrinius. Jie gauna teorinių žinių, kurios naudingos užsiėmimo metu ir užsiima praktine veikla. Vienu metu edukacijos sesijoje gali dalyvauti 18 jaunuolių. Per užsiėmimus visi jaunuoliai naudojasi planšetiniais kompiuteriais, kuriuose yra integruota užduočių aplikacija. Joje sukurtos 7 skirtingos erdvės, atspindinčios skirtingas meno epochas – nuo renesanso iki moderno, ir viena bendra erdvė.

Užsiėmimo pradžioje dalyviai suskirstomi į grupes, kurios gauna skirtingus užduočių žemėlapius su galvosūkiais. Vaikščiojant po muziejaus ekspozicijų sales  sprendžiamos užduotys. Įveikus visus galvosūkius gaunamas slaptažodis, kurį reikia suvesti į aplikaciją planšetiniame kompiuteryje. Tada jau galima  patekti į  erdvę (biblioteką, restoraną, darbo kabinetą ir t. t. ), kurioje paslėptos tam tikrų laikotarpių meno vertybės: laikrodžiai, paveikslai, baldai ir t. t.  Užduotis dalyviui –  atpažinti ir atrasti meno kūrinius.

Edukacinius užsiėmimus vedanti muziejininkė Eglė Rumbutytė-Šimienė teigia, kad projektas parengtas remiantis muziejaus lankomumo tyrimais: „daugelį  metų stebint muziejaus veiklą išsiaiškinta, kad 16–18 m. amžiaus jaunimas muziejuje lankosi retai. Pradėję vesti išmaniosios edukacijos užsiėmimus, sulaukiame vis daugiau vyresniųjų klasių moksleivių. Pastebime, kad juos galima sudominti aktyvia ir interaktyvia veikla.“ Edukatorės nuomone, užsiėmimo dalis, kai jaunimas praktiniam darbui naudoja naująją aplikaciją, atlieka joje reikalingus veiksmus, moksleiviams problemų nesukelia. Jiems žymiai sunkiau orientuotis muziejaus aplinkoje, kai reikia „savarankiškai rasti atsakymus ekspozicinėse salėse, atidžiai perskaityti tekstinę informaciją, įsigilinti į pateiktą užduotį.

Nuotraukoje – edukacinio užsiėmimo akimirka.

Fotografė

© Eglė Rumbutytė-Šimienė

 

LDM Laikrodžių muziejaus ir LM ISC LIMIS inf.