Skaitmeninis mokymasis ir švietimas muziejuose – Inovatyvūs metodai ir įžvalgos: NEMO ataskaita
Europos muziejų organizacijų tinklas (NEMO) pristatė kartu su darbo grupe LEM (The Learning Museum) parengtą ataskaitą „Skaitmeninis mokymasis ir švietimas muziejuose – Inovatyvūs metodai ir įžvalgos“. Joje pateikiama ne tik skaitmeninių projektų ir rekomendacijų apžvalga, bet ir naudinga priemonė skatinant skaitmeninį įsitraukimą, mokymąsi ir švietimą kultūros paveldo sektoriuje po pandemijos.
Ataskaitoje pristatoma 15 projektų iš 12 Europos šalių, kurie nuo 2020 m. pradžios iki 2022 m. buvo sukurti nuotolinei muziejų auditorijai. Ataskaitoje išryškinami įvairūs virtualaus dalyvavimo formatai ir pateikiamos muziejų specialistų bei technologijų ekspertų įžvalgos ir rekomendacijos. Specialistai, ieškantys naujų idėjų ir formatų, kaip prasmingai skaitmeniniu būdu įtraukti virtualius lankytojus ir pasiekti naujas auditorijas, gali pasisemti įkvėpimo iš šios ataskaitos.
„Skaitmeninis mokymasis ir švietimas muziejuose – inovatyvūs metodai ir įžvalgos“ apima šias temas:
- švietimo galimybės, susijusios su muziejų rinkinių ir archyvų skaitmeninimu, taip pat atvira prieiga prie muziejų duomenų;
- kūrybiška sąveika su suskaitmenintomis kolekcijomis, pavyzdžiui, bendra kūryba;
- socialinė žiniasklaida ir muziejų plėtra į virtualią aplinką bei išplėstinę realybę;
- skaitmeninė komunikacija ir pokalbių robotai;
- skaitmeniniai žaidimai ir žaismingas mokymasis;
- tvari praktika siekiant gauti naudos iš skaitmeninių naujovių.
Tekstas parengtas pagal viešai prieinamą Europos muziejų organizacijų tinklo (NEMO) informaciją
Atnaujinta: 2023-03-29